DinoDirect - Unethical Practices

Posted on Friday, July 1st, 2011 at 11:25am CDT by 55cac45c

Product: luggage

Company: DinoDirect

Location: CN

URL: http://dinodirect.com/

Category: Other

"Unethical Practices

It's, essentially, impossible to cancel an order on DinoDirect even if you made it only moments ago.

Sure, there's an option provided ("cancel unshipped item"), but after selecting it, you will continuously be told that the order # that you entered is incorrect. Double checking reveals that it's entered correctly. If you choose to use the live chat, you will rudely be disconnected again and again or if you do connect, you will be asked repeatedly why you want to cancel your order. The bogus customer service and poor website functionality provide an ingenious smoke screen which is effective in avoiding contact with the customer. By giving the consumer the "runaround", they are able to save a sale. This is a terrible wholesale retailer that you should avoid. Search the complaint forums, read reviews and contact the Fair Trade Commission to review cases against this business both closed and open (or file a complaint), if permitted."


1 Comment

44b3a840, 2011-09-06, 12:41AM CDT

Dear Valued Customer,

Your recent order placed on our online store has been voided due to the following reason; *Merchant bank hold of customer payments.* Please be advised that placing a hold on business payments/transactions is common practice with banks, however, due to the extensive hold time placed on your funds, we could not complete your order.

*Circuitsnthings.com did not collect any funds from your transaction*. This is the reason shipment of your order did not occur. In an effort to expedite the process of releasing your funds back to your original method of payment, please contact your credit card company/bank and request a charge back/credit for this transaction, otherwise the normal process can take 90 days or longer.

Upon completion of the charge back request, please allow 24 48 hours for credits to apply to your account.

We apologize for the inconvenience this has caused you, our valued customer. We have corrected this problem for future orders. It is our hope we have another opportunity to prove ourselves to you. Providing excellent customer service is our focus and changes have been made to improve your shopping experience with us. Please feel free to visit our store and submit a new order. We are pleased to announce that we now accept checks, money orders, cashiers checks and bank wires to better serve our customers and limit delays in receiving products. Thank you, we appreciate your business.

Sincerely,

(Circuitsnthings)Management, Order Fulfillment

Post a Comment